Zuivelproducten
Drank

Meer weten over zuivel

Er wordt veel gezegd over het wel of niet consumeren van melk. Veel goeroes of diëtisten beweren dat melk veel ongezonde eigenschappen heeft. Volgens het voedingscentrum is dit echter niet zo. Zei adviseren om elke dag melkproducten tot je te nemen. Het voedingscentrum heeft het hier wel over de magere en halfvolle melkproducten. De magere en halfvolle melkproducten hebben minder verzadigd vet. In dit artikel lees je meer over de gezondheidsvoordelen van melk. Lees hier meer over een aanbieder van zuivelmachines: Lekker Kerker Equipement.

Melk draagt bij aan sterke botten en tanden

In zuivel zitten veel verschillende voedingsstoffen. Calcium en vitamine D dragen bij aan de vorming van sterke botten. Ook zorgt het voor het voorkomen van botbreuken. Melk bevat ook vitamine B2, B12, kalium en magnesium. Dit draagt bij aan de opbouw en het onderhoud van botten en tanden.

Melk is goed voor je spieren

Melk bevat zoals gezegd heel veel gezonde voedingsstoffen. Melk bevat eiwitten en fosfor. Melkproducten draagt het bij aan groei en behoud van spieren. Calcium draagt bij aan een normale werking van je spieren. Veel krachtsporters drinken melk en eten kwark om aan hun eiwitbehoefte te komen. Kwark bevat langzame eiwitten, zogenaamde caseïne eiwitten.

Melk is goed voor je zenuwstelsel

Kalium is goed voor een normale werking van je zenuwstelsel. Vitamine B2 en B12 dragen bij aan een normale werking van het zenuwstelsel.

Hoeveel melkproducten moet je innemen per dag?

Het advies luidt om 300-450 ml zuivel per dag binnen te krijgen op een dag. De gemiddelde consumptie komt aardig in buurt van dit advies. Mannen consumeren gemiddeld 390 gram per dag en vrouwen consumeren gemiddeld 325 gram per dag. Het is belangrijk dat oude mensen 400-600 ml melkproducten binnen krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *