Gezonde voeding
Eten

Deze voeding is ontzettend goed voor je!

Het woord superfoods hoor je minder vaak dan vroeger. Dat komt omdat de werking en de voordelen van deze superfoods vaak schromelijk worden overdreven. Vaak is het ook niet echt nodig om deze superfoods tot je te nemen, er zijn vaak alternatieven. Goedkopere alternatieven die vaak gezonder zijn. Superfoods hebben een tijdje goed gescoord. De marketing heeft zijn werk gedaan. Maar mensen zijn kritischer geworden en zijn zich meer bewust van de voor- en nadelen van voeding. Lees hier welke voeding ontzettend goed voor je is en toch betaalbaar. Klik op de link als je op zoek bent naar een professionele keuken.

Spinazie

Dit is het groene goud onder de groente. Spinazie stimuleert de vetverbranding. Spinazie kun je op verschillende manieren eten: rauw, gekookt of gestoomd. Spinazie is een bron van vitamines en mineralen. Van spinazie kun je heel veel eten. Er zitten namelijk maar 15 kcal in 100 gram spinazie. Er zit 93,6 gram water in 100 gram spinazie. Daarnaast zit er 2,5 gram eiwit, 0,3 gram vet, 0,6 gram koolhydraten en 2 gram vezels. Spinazie is rijk aan de vitamines A, E en K. Spinazie bevat ook foliumzuur, kalium, magnesium en ijzer.

Vette vis

Wanneer is vis vette vis? Vette vis is vis waar meer dan 5% vet inzit. In vette vis zitten omega 3 vetzuren. Deze vetzuren beschermen het hart en de vaten tegen ziekten. In vis zit daarnaast veel vet en eiwit. Goede vetten en eiwitten zijn onmisbaar voor je lichaam. Het is aan te raden om eens per week verse vis te eten. Meer dan één keer is niet nodig. Vis bevat ook vitamine B12, jodium, fosfor en seleen en vitamine B6. Voorbeelden van vette vis zijn zalm, haring, makreel en sardines.

Noten

Noten zijn ontzetten gezond en bovenal ook nog eens heel lekker. Er kunnen veel calorieën in zitten, toch zijn heel veel noten heel gezond. De calorieën van amandelen, walnoten, pecannoten, paranoten, cashewnoten, macadamianoten, pistachenoten, hazelnoten en pinda’s bij 100 gram liggen tussen de 553 en 718 calorieën.

Fruit

Het is daarnaast belangrijk om dagelijks fruit te eten. Eet fruit om er zeker van te zijn dat je fruitsuikers en vitamines binnen krijgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *